Tuesday, October 23, 2007

Telefon Bimbit Aku.

Aku mempunyai sebiji telefon bimbit. Aku amat suka telefon bimbit aku. Aku mendapat telefon bimbit sejak saya berusia dua belas tahun. Pada masa itu, telefon bimbit aku sangat "hip". Nokia 7210 namanya. Warnanya keemas-emasan "Champagne Gold" dan game yang paling best ialah "Snake". Itu snake sangat dingin punya. Saya pro, tidak guna 2 4 6 8 untuk main tapi guna 1 dan 9 ataupun 3 dan 7. Itu snake aku main sampai score 1400 lebih. Best sekali. Kawan-kawan semua pun cemburu pada aku.

Tetapi telefon bimbit itu jadi kuno sangat cepat. Dia mampus seperti dinosaur. Itu telefon bimbit dengan skrin warna warni mula dibuat. Jadi aku pun merajuk kerana mahu main snake yang berwarna. Akhirnya aku berjaya dapat telefon Nokia 3200 setelah bermanja manja dengan ayahku. Tapi malang tidak berbau. Itu telefon tak ada SNAKE! Aku berasa hampa. Itu dunia seperti sudah akhir. Tapi tiba tiba saya ternampak game "Bounce". Mataku bersinar sinar. Aku tekan "Open". Itu loading sangat lama. Tapi aku sabar. Aku tunggu game buka.

Game buka. Saya nampak sebiji bola merah. "Apasal ni?" aku terfikir. Aku mulai tekan butang butang. Game itu semakin menarik perhatian aku. Aku ketagihan. Hari hari aku main bounce. Aku semakin lama, semakin pro. Itu bola merah bergerak begitu pantas seperti ingin keluar dari skrin. Aku best sekali.

Tapi itu pun ketinggalan zaman. Aku bagi emak guna. Aku tidak puas. Aku inginkan lebih. Aku ingin Bounce dalam 3D. Hah! Best kan? Jadi aku nampak poster N70. Tercool sekali. Ia ada 2 megapixel kamera. Boleh ambil photo upskirt! Jadi aku mengambil keputusan untuk beli. Mana tahu, telefon ini menghampakan saya lagi. Tak ada bounce dalam 3d. Tapi ada snake 3d. Tak kisah lah.

Begitulah kisah telefon bimbit aku. Sekian terima kasih.

OK wtf did I just write? Nevermind. Anyhow, here's something that happened today. It was a normal Tuesday, I was doing my normal thing, but (you guessed it) something abnormal happened! At 7++ pm. I received a call on my telefon bimbit. Unknown number. I was half expecting a chinese ah lian telling me I've won a lottery of RM 1,000,000 and all I have to do is deposit RM3,000 into some unknown bank account and I'm good to go. I was half right.

A Chinese woman goes, "Wei Pin! Chi liao mei you?" (Have you eaten?)
Me: Err, chi bao liao (yes I've eaten)......*who on earth? why they know my name?*
Chinese woman: Wo shi Miss Tok ah!! Wo yiao chiek fen la! (I'm Miss Tok. I'm gonna marry soon!)

And so on. Turns out Miss Tok, my form 3 maths teacher is gonna marry and she plans to invite some from out batch! Woot. Currently, still planning whether or not to go. 75% sure though. So. Bye.

No comments: